zondag 28 april 2013

#Ding 15 Prezi

Vanmiddag enthousiast aan de gang met Prezi. Ik ben ook nog niet supergoed in het maken van een Powerpoint presentatie. Met name omdat ik niet alle mogelijkheden ken. Daarvoor zou ik het vaker moeten gaan. In principe vind ik het leuk. Vandaar het enthousiasme. Prezi presenteert een aantal frames waarbinnen je een presentatie kunt maken. Het frame is wat mij betreft redelijk bepalend voor het aantal "dia's" dat je kunt laten zien. Er kan wel een frame bij, maar dat past niet altijd. Zaak dus om vooraf toch al een beetje te weten hoe veel frames je nodig hebt. Verder werkt het heel makkelijk en het resultaat ziet er gelikt uit. Net als bij powerpoint vergt het maken van zo'n presentatie meer voorbereiding dan ik nu gedaan heb. Je moet wel degelijk goed weten wat je kwijt wilt om een goede presentatie met inhoud te maken. Mijn eerste oefening zit er nu zo uit. De vraag of ik het vaker ga gebruiken? Ik hoef in mijn werk niet vaak een presentatie te maken. Persoonlijk ben ik een wat zakelijker ingesteld mens, dat behoefte heeft aan overzicht. Dat vind ik meer terug in Powerpoint, maar dit is zeker de moeite waard om me verder in te verdiepen. Wie weet wordt in een "SPrezilist"

3 opmerkingen:

  1. Heel goed Margot. Heeft het je veel tijd gekost om dit op te zetten?
    Ik heb ook wel eens prezi's gemaakt. Voor de 7 dingen cursus en voor een personeelsvergadering kan ik mij herinneren. Wat ik merkte is dat de mensen snel afgeleid zijn door wat er allemaal op het scherm gebeurt, omdat het allemaal zo flitsend is. Dat is toch iets om rekening mee te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jee Margot, wat ben je al ver.
    Ziet er leuk uit hoor. Ben ook met Danny begonnen aan een Prezi
    presentatie, nog even aanpassen en hij kan erop....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een groot compliment voor dit 'probeersel'!
    Ik vind de stappen mooi overlopen (ben ik zelf helemaal vergeten)
    en het beeld ziet er fleurig, maar niet te druk uit.

    BeantwoordenVerwijderen