donderdag 11 april 2013

#ding 10

Mijn belangstelling gaat echt uit naar de kantoortoepassingen binnen google. Ik ben nu al erg enthousiast over het werken met google drive. Ik zie daar zeker mogelijkheden om bijvoorbeeld de documenten waar we samen aan werken te beheren. Zo zijn Joke en ik bezig met het organiseren van een fysiek map met FO-instructies, maar we willen die ook graag digitaal toegankelijk maken. Misschien wel via de drive, maar ik begreep dat er meer mogelijkheden zijn. Ik wacht in spanning af. Mijn speurtocht naar hoe het allemaal moest viel mee toen ik eenmaal doorhad dat bestanden gesynchroniseerd moesten worden. Als je dat weet is het een fluitje van een cent. Het organiseren van je eigen schijf lukte nog niet, maar ik wacht het antwoord van Wil of Annemarie in spanning af. Ik heb me wel gerealiseerd dat een organisatie ook hierin op een gegeven moment een werkwijze moeten gaan bepalen. Allemaal werken hiermee of niemand. Ik denk dat het verwarrend is om meerdere werkwijzen naast elkaar te gebruiken. Moeten we ook een diepgaand over van gedachten wisselen.

3 opmerkingen:

  1. Hallo Margot,

    gefeliciteerd dat je het allemaal zu gauw door hebt! Maar wat bedoel je met synchroniseren? Heb je voor mij een tip hoe dat moet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marion, als je je drive opent, zie je links in het rood een blokje maken, met daarnaast een pijl in het rood om te uploaden. Dan kun je kiezen voor een bestand, dat je van je computer hebt staan door te dubbelklikken op dat bestand. Dan verschijnt er rechts een scherm waarin bovenin staat: synchronisatie uit of aan. Die moet je dus aanzetten en dan is het document te bewerken.

      Verwijderen
  2. Let wel op met synchroniseren van office naar google docs. De kwaliteit van het document holt vaak achteruit. Vooral als er in het oorspronkelijke document afbeeldingen staan.
    Google docs zal zeker geschikt zijn als frontoffice map, maar wat dacht je van ding 11, een eigen wiki voor de frontoffice!

    BeantwoordenVerwijderen