donderdag 25 april 2013

#ding 12 Twittter

Het fenomeen Twitter is niet echt aan mij besteed. Een aantal jaren geleden al voor GO-opleidingen bekeken en een account aangemaakt. Wat mij opvalt is dat veel mensen een account hebben, maar er net zoals ik niet actief op zijn. Tijdens de perikelen met de gemeente Waterland, wel wat Waterlandse politici toegevoegd als volger, om op de hoogte te blijven, maar het voegde wat mij betreft niet veel toe. Nu heb ik ook een aantal Twitteraccounts van bibliotheken bekeken en weer wat mensen en instellingen (mbt tot mediawijsheid, bibliotheken) toegevoegd, maar wat mij betreft is dit niet HET fenomeen waarop wij ons moeten profileren. Wat is nou 140 tekens en waar blijven wij als organisatie in de brij van twitteraars. Nee niet mijn ding.

1 opmerking:

  1. Aan een kant ben ik het met je eens. Natuurlijk is het leuk en handig om snel op de hoogte te zijn, maar negen van de tien keer gaat het nergens over. Prive doe ik er weinig mee. Maar voor de bibliotheek kan het toch leuk zijn om snel en kort iets te publiceren of te reageren. Het blijft alleen wel kort en oppervlakkig.

    BeantwoordenVerwijderen