donderdag 25 april 2013

#Ding 13 Facebook

Hoewel ik al een aantal jaren een facebookaccount heb, waar ik niet erg actief op ben, zie wat betreft facebook meer mogelijkheden voor de bibliotheek. Hierop kun je je beter profileren dan op Twitter en je kunt misschien ook nog verschillende pagina's aanmaken die zijn gericht op verschillende doelgroepen. Weet niet of het mogelijk is hoor, maar als je je als bibliotheek kunt profileren met een deelsite gericht op ouderen, jongeren, gezinnen etc, kun je activiteiten zeer gericht op de doelgroep in de picture zetten. Persoonlijk gebruik ik facebook vooral om erop te kijken. Ik geef er niet veel van mezelf op bloot en ik gebruik de berichtenfunctie als ik iemand persoonlijk iets te melden heb. Door 23 dingen nu wel wat collega's uitgenodigd als vriend. Een deel is echt actief een ander deel is net als ik wat passief. Leuk medium om je als bedrijf te laten zien. Dat het een groot bereik heeft blijkt uit het volgende verhaal: Kennis van ons kocht computer en beeldscherm. Beeldscherm na enkele dagen stuk en de service liet te wensen over. Een bericht op facebook hierover, met naam en toenaam van bedrijf en: de telefoon ging.Of ze alsjeblieft het bericht van Facebook wilde verwijderen en alles kon direct geregeld worden. Misschien is het voor onze bibliotheek wel tijd voor een gedegen communicatieplan. Bij het opstellen hebben we denk ik hulp nodig van professionals die markt, mogelijkheden en bereik goed kunnen inschatten. Zij kunnen je misschien ook vertellen hoe je een en ander bij kunt houden. Want dat is toch nog steeds wat mij betreft de rode draad. Hoe beheersen we de moderne communicatiemiddelen zodat we er profijt van hebben bij klanten en intern door efficienter te kunnen werken. In dit verband is het leuk om deze site te bekijken. Klik hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten