donderdag 21 maart 2013

#ding 7

Youtube is een bekend fenomeen. Soms word ik er tot vervelens toe mee opgescheept. "Ma moet je effe kijken. Nee het duurt echt niet lang (10 minuten of zo). Dit is echt zooooo grappig". En dan allemaal van die flauwe of gore filmpjes, waar de jeugd enorme lol om heeft. Dit heeft wel mijn beeld van Youtube bepaald: Een site waar enorm veel filmpjes op staan; alleen voor lol. Ik heb er nu wat verder in verdiept en ik zie wel, dat je met een pakkend of populair filmpje op Youtube de wereld in beweging kunt zetten. Grote vraag: Hoe attendeer je mensen nou op zo'n filmpje. Dat kan dan natuurlijk door vanaf een eigen website (bijv. Bibliotheek Waterland) de linken naar zo'n fimpje. Zo is het ook gegaan met het onderstaande filmpje. Tijdens de perikelen in de gemeente Waterland werden wij geattendeerd op een ludiek protest in het Amerikaanse dorpje Troy. Door op een ludieke manier aandacht te vragen voor de bedreiging van de plaatselijk bibliotheek, is de bevolking in actie gekomen en is de bieb behouden. In het filmpje kun je zien hoe men daar te werk is gegaan. Nu was dit filpje me bijgebleven en kon ik zoeken op: book burning party, maar wat nou als je helemaal blanco op zoek gaat naar filmpjes over dit onderwerp. Wat komt er dan? Dat ga ik nog bekijken, maar vooralsnog wens ik jullie veel kijkplezier met deze:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten