maandag 20 mei 2013

#Ding 18; Library Things

Library thing is zeker een leuke activiteit voor zeer actieve lezers die continue bezig willen zijn met het verwerven van nieuwe titels om zelf te lezen en om gelezen titels te delen met andere liefhebbers. Ik denk niet dat dit HET middel voor bibliotheken is om mensen attent te maken op titels die zij ook zouden kunnen lezen. Ik vind wel dat wij onze website beter uit zouden moeten rusten met een dergelijke dienstverlening, omdat mensen er wel behoefte aan hebben. Met LibraryThing gaat dat onze als bieb niet lukken om het te divers is. Bij het inlichtingenwerk is het een te tijdrovend proces. Het is wel iets om leners op attent te maken. De Zeeuwse bibliotheek biedt bestsellers lijsten aan. Msschien moeten we ook gewoon lijsten op onze site zetten met aan elkaar gerelateerde boeken met bepaalde trefwoorden. Stuiten we wel weer op wie moet dat wanneer doen. Of gaan we het landelijk perfectioneren. De behoefte is er, juist ook bij de mensen die daar niet actief zelf mee bezig zijn. Deze mensen willen gewoon getipt worden door: een medewerker, kennissen, vrienden of.....de site van de bibliotheek. Eens uitzoeken hoe ze dat in Zeeland doen.

2 opmerkingen:

  1. Hallo Margot!

    Een mooi programma, dit LibraryThing. Mij is het dan ook gelukt om de widget in mijn blog te zetten. Maar: Waarom worden in mijn blog alleen 9 boeken getoond en niet als bij jou 10? Ik heb er meer als tien ingevoerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd leuk om te zien wat collega's lezen!

    BeantwoordenVerwijderen